Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΤΟ 8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΔΕΣΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ 12/ΘΕΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ).
ΚΤΗΡΙΑΚΑ ΕΧΕΙ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΑΝΕΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ, ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ, ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ, ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΤΛ) ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΛΟΓΗ ΨΗΦΙΑΚΗ-ΥΛΙΚΟΤΕΧΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΠΟΥ ΑΡΜΟΖΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ.
ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 21-22 ΕΙΧΕ 204 ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ 35 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ.
ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΟ ΚΑΤΑ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ.
ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ Η ΠΑΝΔΗΜΙΑ KAI ΠΑΛΙ ΚΑΘΟΡΙΣΕ ΩΣ ΕΝΑ ΒΑΘΜΟ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΕΠΑΦΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΕ ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ.


Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Δημιουργία κλίματος αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης, ανάπτυξη συλλογικού πνεύματος και αλληλεγγύης μεταξύ σχολείου και οικογένειας.
Τακτική ανατροφοδότηση των μαθητών και των γονέων από τους εκπαιδευτικούς για την πρόοδο και τις δυσκολίες των ίδιων των μαθητών.
Οι συνεχείς προσπάθειες των εκπαιδευτικών να υπάρχει γόνιμη επικοινωνία με τους γονείς, παρά τις καθημερινές δυσκολίες.
Επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία – κατάκτηση των εκπ/κών και μαθησιακών στόχων όπως φαίνεται και στην πρόοδο των μαθητών μετά την τελική αξιολόγησή τους.

Σημεία προς βελτίωση
Βελτίωση υλικοτεχνικής υποδομής.


Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
1. Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΤΗΤΑ, Η ΑΟΚΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΚΑΙ Η ΑΡΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΥ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕ ΤΗΝ ΑΝΕΜΠΟΔΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ.
2. Η ΜΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ (ΟΠΩΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΗΚΕ) ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.
Σημεία προς βελτίωση
1. ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ, ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ, ΑΝΑΛΗΨΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΩΝ, ΕΥΘΥΝΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ-ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ, ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΥΘΥΝΗ ΟΛΩΝ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
2. ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΜΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ.
3. Λιγότερος συγκεντρωτισμός από την πλευρά της διοίκησης.


Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Διδακτικές παρεμβάσεις και προγράμματα για την αντιμετώπιση απειλών όπως η περιβαλλοντική κρίση, η καταπάτηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και η καλλιέργεια πνεύματος αλληλεγγύης και σεβασμού όλων των
ανθρώπων και ιδιαίτερα των πιο αδύναμων.
Σημεία προς βελτίωση
1. Επαναφορά της απαλλαγής από τα διδακτικά καθήκοντα κατά την περίοδο της επιμόρφωσης, κατά τον τρόπο των διδασκαλείων που δυστυχώς καταργήθηκαν.
2. Εξασφάλιση όλων των προϋποθέσεων (διοικητικών, τεχνικών, οικονομικών
κλπ.) για την ανταλλαγή επισκέψεων με άλλα σχολεία της χώρας ή στο
εξωτερικό.


Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 3
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών χαρακτηρίζονται από τη συνεργασία και αλληλοβοήθεια με στοιχεία αντιπροσφοράς, ενώ στις σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών, καλλιεργήθηκε κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης.
Βελτίωση επικοινωνίας, συνεργασίας και κλίματος εμπιστοσύνης παρατηρήθηκε στις σχέσεις σχολείου και οικογένειας.
Μερική βελτίωση των ψηφιακών υποδομών και της ιστοσελίδας του σχολείου.
Προωθήθηκε η συνεργασία των εκπαιδευτικών και η βελτίωση διάθεσης συμμετοχής σε εκπαιδευτικές επιμορφώσεις.
Καλλιεργήθηκε κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Το σχολείο δεν μπορούσε να είναι πιο ενεργό σε θέματα συνεργασίας με τους γονείς των μαθητών με ανάληψη συγκεκριμένων δράσεων ( συγκεντρώσεις, ερωτηματολόγια) λόγω πανδημίας.
Τα ελάχιστα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών μέσα στο σχολείο, αντιμετωπίστηκαν με τη συνεργασία
της διεύθυνσης σχολείου, διδασκόντων, γονέων, σχολικού συμβούλου και ΕΔΥ.
Οι περιορισμοί της πανδημίας όσον αφορά τη δια ζώσης επικοινωνίας
Έλλειψη πόρων για μεγαλύτερη βελτίωση των υποδομώ