Εσωτερικός Κανονισμός

Το παρακάτω είναι ο συμφωνημένος κανονισμός που συνυπογράφηκε από το σχολικό συμβούλιο και περιέχεται στην πράξη 1/11-11-2021

 

                                                                                     ΣΧ.ΕΤΟΣ 2021-2022

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Σύμφωνα με το 13423/ΓΔ4/9-2-2021 ΦΕΚ 491/9-2-2021

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτυργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας της υγείας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας,

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Το περιεχόμενο του βασίζεται είτε στη σχολική νομοθεσία, είτε είναι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και έχουν ως σκοπό να περιγράψουν όχι μόνο τις υποχρεώσεις, αλλά και να προφυλάξουν τα δικαιώματα των μαθητών τόσο στις μεταξύ τους σχέσεις όσο και στις σχέσεις τους με το Σχολείο.

Προσπάθεια όλων είναι να δημιουργήσουμε ένα υγιές μαθησιακό περιβάλλον, μέσα στο οποίο ο κάθε μαθητής θα μπορεί αβίαστα να διαμορφώνει την προσωπικότητά του.

Ο κανονισμός θα πρέπει να είναι σεβαστός από όλους και να εφαρμόζεται κατά γράμμα χωρίς εξαιρέσεις.

 

 

Α. ΜΑΘΗΤΕΣ

     Οι μαθητές θα πρέπει να τηρούν τους κανόνες που διέπουν την κοινωνική συνύπαρξη τους στους χώρους του σχολείου έτσι ώστε να επιτευχθεί η ομαλότερη και αποδοτικότερη λειτουργεία του. Ο στόχος είναι το καλύτερο και ασφαλέστερο εκπ/κό περιβάλλον με ισότητα και ισονομία για όλους απέναντι στις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά, τόσο στις μεταξύ τους σχέσεις όσο και στη σχέση τους με το σχολείο και τους εκπ/κούς.

  1. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της
  2. Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο σε περίπτωση επαναλαμβανόμενου παραπτώματος.

   Ένα πρώτο μέτρο είναι η αυστηρότερη επιτήρηση της ομάδας ή της τάξης όπου εμφανίζονται ακόμα και ενδείξεις τέτοιων φαινομένων για να αποσαφηνιστούν οι αιτίες και οι πιθανοί εμπλεκόμενοι ένα δεύτερο μέτρο αφού διαπιστωθεί παραβατική συμπεριφορά είναι η απομάκρυνση όσων την εμφανίζουν από την ομάδα της τάξης τους την ώρα του διαλείμματος και συζήτηση για να διαπιστωθούν τα αίτια και οι συνέπειες. Αν οι αρνητικές συμπεριφορές παραμένουν θα οργανώνονται επαναλαμβανόμενα ειδικά εκπ/κά προγράμματα στην τάξη ώστε να σταματήσουν οι συμπεριφορές αυτές.

Επίσης άλλες παρεμβάσεις θα είναι:

Παρατήρηση

Επίπληξη

Παραπομπή στον Διευθυντή

Ενημέρωση γονέων

Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων

Ενημέρωση Σ.Ε.Ε.

Αλλαγή Τμήματος

Αλλαγή Σχολικού Περιβάλλοντος

   Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης των εφημερευόντων του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, του Σύλλογου Διδασκόντων/Διδασκουσών και του Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιω-μάτων όλων των παιδιών.

  1.   Θα υπάρχει επίσης συνεχής πρόληψη και εγρήγορση για φαινόμενα Βίας και Σχολικού εκφοβισμού μεταξύ μαθητών με συνεχή  ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος και εμπιστοσύνης (θα πρέπει οι μαθητές να απευθύνονται και να ενημερώνουν τους εκπ/κους εφημερεύοντες ή διδάσκοντες και οπωσδήποτε τον Δ/ντη για ότι τους ενοχλεί όσο ασήμαντο και αν φαίνεται αυτό) που αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά
  2.   Οι μαθητές πρέπει να σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Οι μαθητές οφείλουν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και να μην εμποδίζουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Οφείλουν να φέρουν μαζί τους τα βιβλία τους και μόνο ότι χρειάζεται για τη σχολική εργασία τους.
  3. Να φέρονται με ευπρέπεια, σεβασμό και ευγένεια προς τους Δασκάλους τους συμμαθητές τους και όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου.  Η απρεπής συμπεριφορά του μαθητή/-τριας, η χειροδικία, η αυτοδικία, η άσκηση βίας από άτομα ή ομάδες προς άλλους μαθητές, καθώς και οι άκοσμες εκφράσεις η επιθετική συμπεριφορά, οι προσβολές και οι βρισιές δεν γίνονται αποδεκτές, είναι παραπτώματα που δεν θα γίνονται αποδεκτά και θα γίνεται παρέμβαση και απομάκρυνση από την ομάδα.
  4. Τα προσωπικά του αντικείμενα του άλλου σε καμία περίπτωση δεν τα χρησιμοποιεί τρίτος χωρίς την άδειά του.
  5. Οι μαθητές οφείλουν να διακινούνται από αίθουσα σε αίθουσα για τις ανάγκες του προγράμματος με τάξη και χωρίς αργοπορία. Επίσης να αποφεύγουν θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις (όπως  δυνατές φωνές, τρέξιμο στις σκάλες κ.λπ.) κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του Σχολείου.
  6. Στα εργαστήρια (Φυσικής, Πληροφορικής, Μουσικής ) οι μαθητές συνοδεύονται απαραίτητα από το δάσκαλο, χρησιμοποιούν με ιδιαίτερη προσοχή και υπευθυνότητα τα όργανα, τις συσκευές και τους υπολογιστές και τηρούν με σχολαστικότητα τις οδηγίες του δασκάλου τους και τους κανόνες ασφαλείας του εργαστηρίου.
  7.   Στη Βιβλιοθήκη οι μαθητές που επισκέπτονται τη βιβλιοθήκη για να δανεισθούν βιβλία, οφείλουν:
    να σέβονται και να διατηρούν σε καλή κατάσταση τα βιβλία και τα άλλα εποπτικά μέσα.
    • να επιστρέφουν έγκαιρα τα βιβλία σε περίπτωση δανεισμού
    • να συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις των υπευθύνων
  8. Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες) πρέπει να διατηρούνται καθαροί για λόγους υγείας. Μετά την χρήση της τουαλέτας, όλοι οι μαθητές πλένουν τα χέρια τους.
  9. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στα διαλείμματα για την πρόληψη ατυχημάτων. Οι μαθητές υποχρεούνται να παίζουν και να κινούνται στους χώρους που τους έχουν υποδειχθεί. Αυτό είναι επιβεβλημένο όχι μόνο για λόγους καλής λειτουργίας του Σχολείου, αλλά κυρίως για λόγους ασφαλείας των ίδιων των παιδιών.
  10. Στα διαλείμματα οι μαθητές συμπεριφέρονται με κοσμιότητα και σοβαρότητα, αποφεύγοντας τις φωνές και θορύβους, τους διαπληκτισμούς και τις χειρονομίες. Δεν τρέχουν, δεν παίζουν ποδόσφαιρο με μικροαντικείμενα. Πριν βγουν παίρνουν μαζί τους όλα τα πράγματα που θα χρειαστούν και δεν γυρίζουν στην μόνοι τάξη για πράγματα που ξέχασαν. Πάνω από όλα η επιτήρηση και ασφάλεια όλων.
  11. Σε κάθε έξοδο από το σχολείο οφείλουν, αντιλαμβανόμενοι την αξία και τους σκοπούς των εκπ/κών επισκέψεων, να συμπεριφέρονται  με τρόπο που να τιμά τους ίδιους και να περιφρουρεί το κύρος και το ήθος του Σχολείου. Ειδικότερα οφείλουν:
    να ακολουθούν το πρόγραμμα των επισκέψεων και να μην απομα-κρύνονται από την υπόλοιπη ομάδα
    • να συμπεριφέρονται με ευπρέπεια και ήθος σε όλους τους δημόσιους χώρους (μουσεία, ιστορικούς χώρους, ξενοδοχεία κ.τ.λ.)
    • να ενημερώνουν για κάθε πρόβλημα που υποπίπτει στην αντίληψη τους συνοδούς – Δασκάλους

 

.Β. ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για εργασία και μάθηση. Είναι αυτονόητο και πρέπει να γίνει κοινός στόχος όλων μας, ότι οι μαθητές πρέπει να σέβονται το σχολικό χώρο. Η αγάπη και ο σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, τα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου και την περιουσία των άλλων είναι από τις βασικότερες υποχρεώσεις όλων μας.

Για την επιτυχία του σκοπού αυτού οι μαθητές οφείλουν:

  • Να σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου
  • Να μη ρυπαίνουν με σκουπίδια τον αύλειο χώρο και να χρησιμοποιούν τα καλάθια των αχρήστων
  • Να μη γράφουν σε θρανία και τοίχους ώστε να προκαλούν φθορές στα έπιπλα και το εποπτικό υλικό
  • Να φροντίζουν την καλαίσθητη εμφάνιση των τάξεων και των κοινόχρηστων εσωτερικών χώρων, γιατί είναι οι ιδιαίτεροι χώροι όπου παραμένουν και εργάζονται πολλές ώρες.

Γ. Η ΦΟΙΤΗΣΗ

 

Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης και οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι’ αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδο τους.

  1. Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωσή τους.

    Οι μαθητές θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο καθώς  η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων – και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά).. Αν καθυστερούν πολύ χωρίς λόγο και κατ’ επανάληψη θα περιμένουν σε χώρο του σχολείου και θα μπουν στην αίθουσα τους την 2η ώρα.

 

  1. Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).

 

  1. Σε περίπτωση ασθενείας η απουσία δηλώνεται άμεσα από τους Γονείς στο Δάσκαλο της τάξης ή στη Διεύθυνση του Σχολείου.

 

  1. Σε περίπτωση που κάποιος Γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- το Δάσκαλο της τάξης ή τη Διεύθυνση του Σχολείου και το παραλαμβάνει ο ίδιος (ποτέ και σε καμία περίπτωση το παιδί δεν φεύγει μόνο του – ασυνόδευτο από το σχολείο πριν τη δηλωμένη ώρα αποχώρησης).

 

Δ. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων / Κηδεμόνων

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με το Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο και στην περίπτωση που υπάρχει όποια διάσταση (ή διαζύγιο) μεταξύ των γονέων πρέπει υποχρεωτικά να γνωστοποιηθεί άμεσα στο σχολείο ποιος έχει την επιμέλεια.

Επιπλέον, στα πλαίσια της καλής συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας, οι γονείς έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους τις συγκεκριμένες ημέρες και ώρες που τους γνωστοποιούνται μετά την οριστικοποίηση του προγράμματος. Είναι απαραίτητη η παρουσία τους στις ενημερωτικές-παιδαγωγικές συγκεντρώσεις που οργανώνονται από το σχολείο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο και στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησής τους, για την παραλαβή της βαθμολογίας και για ενημέρωση. Μπορούν να επικοινωνούν με το Διευθυντή του σχολείου τηλεφωνικά ή προσωπικά τις ώρες λειτουργίες του σχολείου. Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές και ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.

Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στον εκπαιδευτικό της τάξης και στη Διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική (ευαισθησίες, αλλεργίες κ.τ.λ.) και ψυχική υγεία του μαθητή ώστε να γνωρίζουν πώς μπορούν να βοηθήσουν όλοι σε κάθε πρόβλημα που μπορεί να εμφανιστεί. Στην αρχή της χρονιάς δια παν ενδεχόμενο (αλλεργία ή ό,τι) κάθε υπεύθυνος δάσκαλος τμήματος θα ζητάει υπεύθυνη δήλωση από τον γονέα αν θα επιτρέπει ή όχι την κατανάλωση από το παιδί του κερασμάτων που θα έρχονται στο σχολείο για γιορτές – γενέθλια συμμαθητών ή σε εκδηλώσεις – δραστηριότητες όλου του σχολείου ή του τμήματος.

Οι γονείς οφείλουν να σέβονται τις προβλέψεις του νόμου (κανένας δεν εισέρχεται ακάλεστος στους χώρους του σχολείου κατά τις ώρες λειτουργίας του) και να μην εισέρχονται στους χώρους του σχολείου για κανένα άλλο λόγο (εκτός εάν έχουν προγραμματισμένη συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς ή το Διευθυντή ή είναι καλεσμένοι και συμμετέχουν σε κάποια εκδήλωση).

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει κανένα παιδί στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, ο γονέας οφείλει να το συζητήσει πρώτα με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και στη συνέχεια —αν δεν επιλυθεί— με το Διευθυντή.

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, και ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται άμεσα το σχολείο από τους γονείς για τους λόγους.

Ο γονέας-κηδεμόνας μαθητή που εντοπίζεται να προκαλεί βανδαλισμούς στη σχολική περιουσία παραπέμπεται στην αρμόδια σχολική επιτροπή για την αποκατάσταση των ζημιών.

Τέλος, οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων και να συνδράμουν στη εύρυθμη λειτουργία τους.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ Σχολείου και οικογένειας δημιουργήθηκε η επίσημη ιστοσελίδα http://8dim-edess.pel.sch.gr/ η οποία φιλοξενείται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Ρόλος της ιστοσελίδας είναι να ενημερώνει τους γονείς, τόσο την πλευρά του Σχολείου, όσο και από την πλευρά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Για το λόγο αυτό, αναρτώνται σε αυτή ανακοινώσεις του Σχολείου, εκπαιδευτικές δράσεις και οτιδήποτε σχετικό με το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα ανάρτησης ανακοινώσεων που επιθυμεί να δημοσιοποιήσει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.  Ο Διευθυντής και όλο το προσωπικό μεριμνά για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο και ακολουθεί τις σχετικές οδηγίες του ΠΣΔ.

Ε. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Οι εκπ/κοι:

  1. πρέπει να σέβονται τις απόψεις , τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να θεωρείται ισχυρή και επιβεβλημένη η άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας στον Σύλλογο Διδασκόντων.
  2. που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή σε τμήματα της ίδιας τάξης είναι απαραίτητο να συζητούν μεταξύ τους τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και να επιλέγουν κοινούς τρόπους αντιμετώπισής των.
  3. είναι αναγκαίο να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα που διαμορφώνουν την εικόνα τους, την μορφή και το ύφος της γλώσσας που χρησιμοποιούν καθώς δημιουργούν πρότυπα συμπεριφοράς ιδίως σε μαθητές μικρότερων ηλικιών.
  4. καλό είναι να ζητούν να έχουν ενημέρωση για την οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση των μαθητών τους καθώς και σε θέματα υγείας τους, ώστε να προσαρμόζουν ανάλογα την συμπεριφορά τους και να προφυλαχθούν από πιθανά ατοπήματα στις σχέσεις τους μαζί τους.
  5. πρέπει να ενθαρρύνουν και να προωθούν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών τους σε όλες τις σχολικές δραστηριότητες αναπτύσσοντας ειλικρινή και ανθρώπινη συνεργασία, ενδιαφέρον, δικαιοσύνη και αγάπη για τον μαθητή αλλά και σταθερή στάση και επιμονή σε κανόνες κοινά αποδεκτούς ώστε να εξασφαλίζεται η ευταξία μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό χώρο. Οι τυχόν εντάσεις που παρουσιάζονται μέσα στην τάξη πρέπει να αντιμετωπίζονται με αποφασιστικότητα χωρίς να καταφεύγουν συχνά στον Διευθυντή για προβλήματα που θα μπορούσαν να επιλύσουν οι ίδιοι.
  6. ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του σχολείου καθώς και για την ευκοσμία της τάξης μέσα στην οποία διδάσκουν. Παράλληλα ευαισθητοποιούν τους μαθητές σε θέματα καθαριότητας , υγιεινής και αισθητικής του χώρου μέσα στον οποίο φοιτούν.
  7. φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του σχολείου. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται κατά την συνοδεία των μαθητών στην αυλη από τους εκπ/κούς της ώρας που τελειώνει (ο εκπ/κός φροντίζει ώστε οι μαθητές να πάρουν τα πράγματα που χρειάζονται μαζί τους πριν βγουν όλοι από την αίθουσα ώστε να μην ξαναεπιστρέψουν πριν τη λήξη του διαλείμματος κλειδώνει την πόρτα της τάξης και αφού παραδώσει τους μαθητές στους εφημερεύοντες αναρτά το κλειδί στο ειδικό μέρος του Γραφείου και το παραλαμβάνει ο εκπ/κός που θα ακολουθήσει) και την παράδοση τους με ασφάλεια στους εφημερεύοντες όταν ξεκινάει το διάλειμμα και κατά την παραλαβή τους από τους εφημερεύοντες όταν το διάλειμμα τελειώνει από την είσοδο του κτιρίου από τους εκπ/κούς της διδακτικής ώρας που αρχίζει και την συνοδεία τους στην τάξη.
  8. για κάθε θέμα που προκύπτει, ενημερώνουν εγκαίρως τον Διευθυντή του Σχολείου, ώστε σε συνεργασία μαζί του να βρεθεί λύση στα τυχόν προβλήματα που εμφανίζονται.
  9. για την όποια αποχώρησή τους από το σχολείο πριν τις 13:15, ενημερώνουν για αυτήν, τον Διευθυντή του Σχολείου.
  10. Οι Δάσκαλοι πρέπει να τηρούν εχεμύθεια για τις αποφάσεις του συλλόγου των διδασκόντων, τις συζητήσεις και τις εκτιμήσεις σχετικά με τις σχολικές επιδόσεις, την συμπεριφορά, θέματα διαγωγής, βαθμολογίες ,εξετάσεις και γενικά σε όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.

Εφημερεύοντες Εκπ/κοι

  1. (1) Οι εφημερεύοντες (και όλοι οι εκπ/κοί φέτος που υποδέχονται τους μαθητές στην τάξη) προσέρχονται στο σχολείο 15` πριν την έναρξη των μαθημάτων (8.00΄πμ) και αποχωρούν μετά την λήξη των μαθημάτων, αφού φύγουν όλοι οι μαθητές με ασφάλεια.
  2. (2) Ελέγχουν την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων και της αυλής.
  3. (4) Είναι αρμόδιοι για την τήρηση του ωραρίου διδασκαλίας και των διαλειμμάτων (κουδούνι).
  4. (5) Παραλαμβάνουν και παραδίδουν με ασφάλεια τους μαθητές από και στους εκπ/κούς κατά την έναρξη, το τέλος των διαλειμμάτων και κατά την λήξη του διδακτικού ωραρίου όπου είναι υπεύθυνοι για την ασφαλή αποχώρηση τους από το σχολείο.
  5. (6) Επιτηρούν τους μαθητές στα διαλείμματα κατανέμοντας μεταξύ των (οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί) τους χώρους, ώστε να υπάρχει παντού επίβλεψη, η οποία είναι απαραίτητη για την ασφάλεια των μαθητών.
  6. (7) Ελέγχουν τον αύλειο χώρο (να είναι οι εξωτερικές πόρτες κλειδωμένες), ώστε να αποτρέπεται η προσέγγιση ή η είσοδος ατόμων που δεν έχουν σχέση με την σχολική κοινότητα και δεν είναι δικαιολογημένη η εκεί παρουσία τους.
  1. (8) Φροντίζουν για την εφαρμογή των κανόνων που προβλέπονται από τον εσωτερικό κανονισμό του Σχολείου σχετικά με τους μαθητές.

        Τέλος ειδικά για την περίοδο των περιοριστικών μέτρων λόγω covid ισχύουν απαρέγκλιτα οι οδηγίες του ΕΟΔΥ για την διασφάλιση της υγείας όλων.